5. Disco bay – Quasigiannguit

17. júl – Po uviazaní sa v Aasiate sme s Ralfom vyrazili na výzvedy.

Deň 15. júla ubehol veľmi rýchlo. Najprv sme sa presunuli ku zanedbanému mólu, kde sme nabrali cez 900 litrov nafty.

Okolie pumpy je prístav so všetkým možným.

Nasledoval mohutný nákup, všetci šiesti sme maly plné ruky a batohy. Život tu plynie ako všade inde na svete.

Mal som službu v kuchyni, navaril som teda tú fazuľovú a večer špagety.

Ešte sme v miestnom hoteli využili internet a bol večer, ako sa to tu dá takto nazvať. Inak, pomer plavby na plachtách k motoru je zatiaľ asi 1/5 a veľmi neočakávam, že to bude inak. Preto musí byťnmotor v dobrom stave. Na Celebrate je Yanmar, 160 konských síl. Samotná loď je o hmotnosti 33 ton.Zatiaľ sa nedá plávať na pobrežie Kanady, Pond Inlet. Stále veľa ľadu, ako ukazuje správa o ľadovej pokrývke zo dňa 13.6.

G – Šedá, znamená zamrznutie až po dno

E – Červená je súvislá ľadová pokrývka

L- Oranžová, 60-80% ľadu

O – Žltá, 40-60% ľadu

P – Zelená, 10-30%

Modrá je do 10 %

Na detailnej snímke je lepšie vidno vstup z Baffinovej zátoky do úzkeho prieplavu, kde je Pond Inlet, vľavo v 1/3 dole

Na snímke z 15. júla je už vidieť zmenu

A zo 17, júla

je to opäť trochu lepšie. Možno bude možné za pár dní Pond Inlet vynechať a plávať do Resolute vrchom. Ako je ale na zábere vidno, oblasť medzi Pond Inlet a Resolute sa ešte ani nezačala monitorovať. Zatiaľ ideme teda objavovať okolie, udeme na východ, do Disco Bay.

Celá zátoka Disco Bay v zime zamŕza a v lete driftujú z Ilulissatu obrovské ľadovce. Zátoka sa úplne oslobodzuje od ľadu v auguste, ale je splavná už aj v júli. Krátko po vyplývaní z Aasiaatu 16. júla

Sme plávali popri rôzných krásavcoch.

Pri vstupe do zátoy sme museli viac manévrovať,

kým sme vošli dnu a zakotvili vo výborne chránenom kotvišti v hĺke 6 metrov, po siedmych hodinách plavby. Quasigiannguit malé historické mestečko 30 míľ východne od Aasiaatu.

Pohľad zo zátoky nepôsobí povzbudivo,

Ale tie veľké kusy, čo by nám mohli ublížiť, už nasadli na dno a nás míňajú iba tie menšie.

Ráno, 17. júla pri raňajkách vrazilo do nás čosi väčšie. Tento usmievajúci sa rybár pri práci s rybárskym lankom nedával pozor, kam driftuje jeho čln a narazil do nás. Žiadna škoda sa nestala.

Plán cez deň je spojazdniť dinghi, urobiť si jazdu medzi ľady, nafúkať kajak, vyskúšať si záchranný oblek a ísť do mesta pokúsiť sa nájsť internet. Toto dávam na stránku, keď sa nám podarilo nájsť hotel, kde som si kúpil hodinu internetu. Ako to ale so spojením bude neskôr, netrúfam si odhadnúť.