Kniha Oceánom hôr a trochu Jadranu

Ahojte. Aj keď správa nie je úplne nová, na svete je už týždeň nová kniha “Oceánom hôr”

je v kníhkupectvách, internetových obchodoch, ale je možné objednať si ju aj u mňa:

cetus.civetta@gmail.com

Teraz ku prekrásnej plavbe, ktorú sme urobili s Lubom Šoltísom a Braňom Zemanovičom na Lubovej lodi “ELENA” v marci, pred dvoma týždňami, od soboty do soboty.

Do Pirovacu sme prišli v piatok večer a v sobotu, už naložení zásobami z domu sme plávali okolo Murteru, minuli Kornati a namierili si to na sto míľ vzdialené Tremiti pri talianskom Gargane.

Počasie sme mali ako na fotkách, vietor severozápad okolo dvadsať uzlov, tak čo viac sme si mohli priať? Azda trochu viac tepla. Ale veď oblečení sme boli a v lodi tých 15° bolo. No a keď sme začali vyvárať…

V nedeľu ráno sme už videli Tremiti a onedlho sme sa uviazali k jednej z bójok.

na ostrovoch som bol naposledy v roku 2011, na úplne prvej plavbe s novou Civettou II. Pri prechádzke ostrovom S. Nicola som nevidel žiadne zmeny oproti minulosti. Ani turistické, ani stavebné, či pamiatkárske. Proste taká krásna ospalá atmosféra v očakávaní jari a otepľovania. V jedinej malej otvorenej kaviarničke som si dokonca aj pokecal taliansky…

Večer, pri západe slnka som spáchal aj slanú hygienu a po rannom behu sme v pondelok vyplávali do mestečka Vieste.

Opäť nám prial vetrík a poobede sme boli uviazaní na móle miestnej marínky. V utorok sme s Lubom vytiahli bicykle a vyrazili po okolí. Zabudli sme si pitie, tak sme si pomohli z miestnych prírodných, ešte stále trochu kyslých zdrojov. No a večer čo iné, ako špagety…

V stredu ráno, pri východe slnka sme opäť na plachtách mierili späť do Chorvátska, na ostrov Lastovo. nakoľko chorváti už majú Euro a sú v Šengene, nelámali sme si hlavu s odhlasovaním a prihlasovaním. Večer sme už boli na ostrove uviazaní na jednej z bójí. Počasie nám stále prialo. Kúrili sme s elektrickým ohrievačom, elektriku nám vyrábal prenosný generátor. proste balada.

Vo štvrtok opäť bike. Splnilo sa mi prianie, bicyklovať na Lastove, dosiaľ sa mi to nedarilo. A bolo čo pozerať.

V piatok a sobotu sme sa presúvali do Pirovacu. Kotvili sme v Rogoznici a v sobotu sa nad nami prehnala búrka. Hneď po nej sa prehnala kontrola dokladov lodi. Mali sme všetko v poriadku, dali sme si záležať aj na zaplatení turistického poplatku online.

Míľu pred marínou na nás mával chlapík z malého člna. Nešlo mu naštartovať, tak sme ho dotiahli domov.

Chlapci dostali lozovačku, myslím, že je nedotknutá na lodi. V nedeľu ráno sme sa pobalili a vyrazili domov. Kiež by takých výletov bolo viac…